Almere haalde weer eens het landelijke nieuws, deze keer door een groep van rond de 30 leerlingen van Het Buitenhout College die een agent heeft belaagd. Dat gebeurde nadat de agent twee vechtersbazen van puberende leeftijd uit elkaar haalde en ze op school wilde afleveren. Ik volg de berichtgeving in de lokale/regionale media.
In een eerste emotionele reactie op Omroep Flevoland meldde de directeur afgelopen vrijdag dat de school juist bekend staat vanwege het handhaven van normen over fatsoen. Gisteren meldt een woordvoerder van de school dat er al één vechtersbaas van school is gestuurd, namelijk degene die nog vastzit op het politiebureau. Later volgt het bericht dat twee andere leerlingen ook van school zijn gestuurd. Zij hebben de agent geschopt en aan het haar getrokken. Voor dit drietal wordt een andere school gezocht.
De geslagen hond.
- Details